Bulla

En regnig tisdag.
Myskläderna är på och jag ska kila till jobbet för att baka bullar.
Att börja dagen med bullbak är lite av att utmana dagens öde.
Att överhuvudtaget baka med jäst på morgonen är samma sak.
Jag minns såväl en gång när bullarna vart kompakta och stenhårda
- jäklar, vad sur jag blev!

Men nu är det andra bullar (hehe)..
Idag blir mina bullar fantastiska, jag ska sjunga så vackert för dem!

Tänkte vara lite historiskt och bjuda på ett gammalt (2009-10-04) blogginlägg från Kanelbullens dag:

Förra året så googlade jag upp varför vi firar kanelbullens-dag,
och skrev i bloggen:

"Kanelbullens-dag fyller 9 år idag, så ni vet.
Det var den 4 oktober1999 som Hembakningsrådet firade 40 års-jubileum som Kanel-bullens dag infördes.
Varför just kanel-bullen?
"Kanelbulle blev det, eftersom det nog är den mest oomtvistade symbolen för hembakat bröd. Kanelbullar doftar trivsel och hemma!
Alla gillar kanelbullar!"
"

- Vilket fantastiskt bra svar. Alla gillar kanelbullar!

Nu ska jag iväg till jobbet,
och vi ska faktiskt baka bullar, dagen till ära.
Men jag hoppas få göra någon vanilj eller kardemumma-bulle också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!