Bullbitch

"Bulljävlar" - påstår Karin att hon hörde mig mumla flera gånger i köket.
Ja, kan jag mycket väl ha sagt med tanke på att de var riktiga jävlar.
Efter flera livräddningsförsök inser jag att jag hade rätt från första stund: att de var döda, medans min arbetskamrat pushade på hela tiden. "Jäs dem lite till", "testa grädda dem", "grädda dem lite längre".
Efter att ha tagit ut plåten med de döda bullarna gick jag iväg och andades en sväng:
"NU SLÄNGER VI DEM...EN, TVÅÅ, TREE, FYRAA.." - 39 bulljävlar kastade jag.

Sedan protestbakade jag muffins fyllda med en gegga gjord på mandelmassa, äpplen, kanel, vaniljsocker och smör. Om de blev goda vet jag inte, men de på jobbet vågade inte säga annat antar jag..

När jag kom hem la jag mig på badrumsgolvet och skrubbade såväl golv som väggar, toaletten och badkaret. Träning och städning är bra medel mot frustration.
"Inte kan man du blir sur över bullarna" - Inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!