Fredagsgodis

Idag blev jag lika prylar rikare!
Världens bästa försäljare slängde med mig "lite extra grejer" när jag köpte min iphone 4S.

Trådlöst headset, läderfodral, synkron.-ställ till datorn,
"livslångt" displayskydd och ett sån där armhållare som man kan ha när man tränar.
Sååå himla snällt!
En vit tråd går genom prylarna - för ja, det blev en vit telefon.

Kors i taket, fröken Lindmark köpte inte en svart.
Min förra fyra var ju svart, det kanske betydde otur?
Vi säger så.

Man ger och man tar.
Jag gav killarna som jobbade på Phonehouse ett skratt, twice.
Ena gången var när de förklarade att displayskyddet hade livslångtid,
att jag skulle få ett nytt varje gång det släppte.
Jag fattade som inte, tyckte det var superlustigt men jättebra. Hela livet!
Tillslut insåg de att jag trodde det handlade om mitt liv
- men det handlade ju tydligen om telefonen.
Ja, i några (tillräckligt många) sekunder stod jag och trodde att jag skulle kunna hämta ett nytt displayskydd hela mitt liv..Det hade ju varit fantastiskt.

Andra gången var när jag skulle skriva under kontraktet.
Som jag förstod det skulle det jag skrev hamna på datorskärmen, så jag började skriva på datorskärmen. Men det hände ingenting..?
För jag skulle tydligen skriva på en ruta som var på disken.
Och inte ens på den kunde jag skriva så det blev rätt.

Ryktet om mina påhitt har tydligen spridit sig.
Stina hade fått höra det av killarna idag när hon var in och köpte sin.
"Din kompis var här idag och försökte skriva på skärmen".

Ja vad säger man, vilken tur att jag gör folk glada!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!