Gense

När jag fyllde år fick jag salladsbesticken från Gense. Sååå fina!

"Detta salladsbestick tillhör serien Retro, formgiven av Pierre Forssell för Gense på 50-talet. Formen på besticket sågs som futuristiskt när det kom och är idag mer modernt och tilltalande än någonsin - svensk klassisk design när den är som bäst!"
Jag kan inte låta bli att titta och känna på besticken från serien Focus - både från "Focus de Luxe" och "Focus Steel". Kanske inte de mest funktionella besticken, men de snyggaste. En liten tandrad på kniven, sen hade jag varit helnöjd.


Bild 1. Focus steel
Bild 2. Focus de Luxe

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag fullkomligt älskar Focus de Luxe!! Älskar formen på skeden, färgen på handtaget, gaffels form... Knivens form... Ja allt! Står defintivt på min önskelista!

2011-10-20 @ 00:29:57
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!