Morgon

Det har varit minusgrader inatt och det kändes när jag tog av mig det varma täcket.
Jag tror inte jag är den enda som tycker det är betydligt svårare att ta sig upp på mornarna när det börjar bli mörkt och kallt?

Jag menar, hur skönt är det inte att sova när det är mörkt?
(och hur pigg(are) blir man inte av att träffas av solens strålar?)
Och hur jobbigt är det inte att börja frysa på morgonen?
Då lockar den varma sängen mer än nånsin!

Nu är jag iallafall uppe. Det är rätt ljust ute, men kallt.
Jag ska ta mig iväg till jobbet där det vankas bullbak. Mysigt!
Någon gång har jag vaknat till doften av mammas nybakta sockerkaka.
Det slår allt. Godmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!