Tältsäng 45000 - som hittat

Ligger här och surfar runt efter en fullspäckad dag.
Egentligen är jag supertrött, ögonen är grusiga, rumpan är öm, men jag kämpar på.
Dumsurfning skulle jag kalla det.

När jag kollade på danskdesign.nu hittade jag bland det knäppaste jag har sett i möbelväg på länge. Prismässigt alltså. Fast okej, vacker är den inte heller.

Jag hittade en resesäng/turistsäng/dagbädd från Normann för 43 749:-
Alltså....?

Vad sjutton gör den här turistsängen så speciell?
Den må vara hur skön, praktisk, lätt..ja, vad som helst.
Men ändå....?
Ta in på hotell, köp en Hästens (beroende på modell iof) - köp femtioelva stycken på IKEA och skänk femtiotio till behövande.

Såhär beskrivs serien Camping som sängen kommer från:
"Camping har en lätt och luftig konstruktion, där de formspända delarna arbetar tillsammans i en stark och helstöpt konstruktion. Serien vittnar om bra hantverk och bra material – helt enkelt. Det är möbler som kan gå i arv från generation till generation."

Nog ska den få gå i arv i heeel del år innan jag skulle finna någon logik i det.
Eller nej, inte ens då.

Jag säger bara: aldrig.
Och sen säger jag: godnatt från min sköna, riktiga, betydligt billigare säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!