Tell you more.

Hallååå!
Tillbaka till verkligheten.
För snart en vecka sedan landade jag i Luleå.
Jag flagnar för fullt, fy för den torra osoliga atmosfär.

Nu ska ni få ta del lite av vårt första besök i Portugal.

I 12 dagar förträngde vi ord som "måste" och körde mer på "borde" och framförallt "vill". Det enda vi hade som mål var att hinna med våra flyg och ta oss upp och fånga solen, vare sig vi var i säng 23 eller 08.

Vi började våra dagar i Portugal med att ta hem pensionärspriset.
Klev upp, åt frukost på balkongen, la oss på stranden (jag löste korsord), gick hem, vilade, gick ut och åt, gick hem och sov. Klev upp, åt frukost på.. You get it.
Vi var i en dvala, konstant trötta och det var sååå skönt.

..TILLS vi insåg att det fanns en annan gata i hamnen.
En rolig gata, en mer levande gata - och som vi fick den att leva ännu mer!
Vi var helt plötsligt de gladaste tjejerna i Portugal, i världen.
Vi träffade alla möjliga roliga, knäppa och oförglömliga människor.
Vi hade ett ständigt sug efter "Sex on fire" med Kings of Leon och hamnade alltid på samma hak. Första kvällen och jag var såld.

Annars då?
Kort sagt:
Minst 5-6 timmar, ibland 8 timmars pressande på stranden.
Underbara middagar. Shopping med låg euro (weheeey!).
Goda drinkar. Årsförbrukning av Corona. Brända ögonlock.

och..

Sista dagen ligger vi på stranden och roar oss åt alla skrikande människor som fick en enorm våg över sig när de solade. (det var högvatten)
5 minuter senare känner jag att jag stänks ner av någonting.
Jag tittar ner på magen: "vitt".
Jag hör Stina säga: "Vad fan var det där?"
Jag tittar på magen igen och sedan på kvinnan som sitter en bit bort och smörjer in sig: "Ahaa, det blåste solkräm på oss, ja det blåser ju som sjutton idag.."
Jag tittar ner på magen igen och känner efter: "Nej fyyy.. det är bajs!"

En enorm fiskmås gav oss lite karma.
Förutom våra kroppar prickade den även mina kläder och min väska.
Asgarv varvat med att tomspy och helt plötsligt hade stranden kul åt oss istället.
Karma.

Det va vårt första besök men säkerligen inte det sista.
Och nu då?
Tillbaka till verkligheten..eller?
Jag har jobbat två dagar och sedan har jag..well.. Vad?
Finaste Lisa var upp i helgen och i helgen kanske Boden får finbesök igen.
Den 19e börjar jag jobba på "riktigt".
Tills dess..antingen en "sista minuten" nu i helgen eller Uppsala nästa vecka.

Helt okeeeej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!