För jag har gjort ciabattas, fyfan vad jag är bra!

Ikväll är det personalfest med jobbet, mitt mission har varit att baka något bröd som vi kan ha till skaldjuren som vi ska festa på.

Imorse satte jag igång och bakade ett "Fantastiskt bröd" som min syster tipsade om. Receptet kommer från "Annas nya kokbok" men det finns även liknande/modifierade och i stort sett likadana recept på internet. Jag körde på detta recept och använde vanligt vetemjöl. Min syster tipsade även om att hälla vatten i ugnen för att få upp ånga så att bröden blir krispigare. Supersmart och hur enkelt som helst!

Jag fick 20 stycken små minst sagt fantastiska bröd.
Ni skulle ha hört mig när jag provsmakade. Det var ett "hallelujah-moment" för smaklökarna och stoltheten var enorm, ungefär som att klara körkortet - "Jag har lyckas göra krispiga ciabattabröd!".


Kommentarer
Postat av: Ida

Tack, vi är jättenöjda med det "nya" vardagsrummet, blev så himla mysigt!



Figuren på byrån är köpt på en inredningsaffär i Umeå, en rulltrappa ner i ?Kungsgallerian? eller vad den nu heter.. Men det är många år sen nu.



Var förälskad i den hunden i många år innan jag och snåltarmen i mig kom överens om att det var värt att lägga 360:- på en prydnadshund =)

2011-09-24 @ 09:03:38
URL: http://iandwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!