Britta bjuder.

Jobbhelgen är över och jag ser fram emot en tredagars vecka (!!!)
Helgen har varit bra och jag har varit effektiv, mysig, pigg och glad.
Vad var det nu jag gick på igen?
Idag har jag stått i köket och bjudit på falsk sång och en jäkla show när jag slängde ihop en falsk tosca och brände mig lagomt på ugnen, det är coolt med ärr.
Jag hade fått order om att göra "Britta-bröd" - det har blivit ruskigt poppis.
Receptet går lagret runt nu, kors och tvärs, överallt och ingenstans.
Snart kör Moberg det på tv.. Jag måste fixa patent! Skriva en bok!

Skaffa ett matlagnings/bak-program hade ju verkligen varit min grej.
"Britta bjuder" hade det kunnat få heta.
Där skulle ni kunna se hur jag improviserar och kladdar.
Ni skulle få lyssna på mig när jag pratar med maten, när jag ber om ursäkt till köttet - vilket händer ibland. Eller se när jag blundar när jag skär kött och råkar skära mig - det har också hänt.
Eller när jag står och säger "usch, usch, nämen fyy.." och pillar på en entrecoté.
Det lär bli mycket vegitariskt på "Britta bjuder"...

Förutom att höra mina konversationer med mig själv, redskap eller råvaror - skulle ni få höra på min fantastiska sång.
Jag kan ta de allra högsta tonerna när jag har förklädet på.
Och det är inte sällan jag tar några danssteg också.
För någon vecka sen vickade jag på höften samtidigt som jag hackade lök - dumt.

Ni skulle få se hur jag blir brun i ansiktet varje gång jag bakar något chokladigt och höra "oj" i vartannat andetag då jag ska klicka ut smet i formar.
Min lycka och stolthet när någonting blir perfekt, supergott eller sådär supersnyggt - kommer inte bara höras, utan även synas när jag skuttar omkring eller hugger tag i kameran för att kunna ta en bild och skryta mer här.

Ni kommer få de bästa tipsen om hur man provar sig fram.
Vad som passar ihop och hur man kan rädda någonting som gått lite snett.
Fast allt går inte att rädda. Tar man mannagryn istället för potatismjöl när man gör en trippelsats carbonarasås - är det ganska kört.
Men man ska inte säga att bacongröt är dåligt innan man har smakat det!
Fast jag har smakat godare gröt..

Och framförallt kommer ni få ta del av mina intressanta funderingar.
Varför heter det egentligen "Vetemjöl special" - vad är det för speciellt tillskillnad från vanligt vetemjöl? Vad är egentligen skillnaden mellan bikarbonat och bakpulver? Varför blir de frysta kycklingfilérna mycket mindre när man tillagar dem? Hur mycket är 200 gram mjöl? Heter det zucchini eller heter det squash?

Så.. vad säger ni?
Jag skulle kunna tänka mig en 20.00-tid på fyran.
Sådär efter "Halv åtta hos mig" ungefär?
Får ta och fixa det här imorgon, nu ska jag sova. Natti!

Kommentarer
Postat av: sara

jag hade behövt gå en intensivkurs hos dig vad gäller matlagning!

2011-09-28 @ 12:46:12
URL: http://lucha.blogg.se/
Postat av: Ida

Bacongröt, HAHAHA =D asg

2011-09-29 @ 00:41:19
URL: http://iandwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!