Calm

Lediga dagar..

Efter 5 timmars sömn vaknade jag långt före väckarklockan.
Ett sms fick mig att ligga och filosofera lite.
Kylan stack utanför täcket och min näsa var kall.
Jag höll tummarna för spöregn ute, men icket.
Hur mysigt är det inte att somna/vakna till kulsprutan mot rutan?
Vakna till mörker och spöregn och veta att man kan somna om, ligga och dra sig och bara vara under det varma täcket.. Gah.

Anyway,
jag kommer sedan på mig själv vickandes på tårna - en typisk Britta-grej som jag gör när jag tänker, lyssnar på musik eller mår allmänt bra.
Inser att jag inte kommer somna om och beger mig upp.
Fleecepyjamasen gör mig sällskap tillsammans med en kanna kaffe.
Regnet börjar slå mot rutan och vinden spelar.
Lite tända ljus, garderobsresning och biljettjakter.. Livet alltså.

Pyjamasen var på till fyra, kaffet blev kallt.
Jisses, är det såhär det är att vara arbetslös?.
Det är rätt trevligt och mysigt...i några dagar åtminstonde.
Men det spritter rätt fort i min kropp, förutom på söndagar!
Fick med mig mamma och pappa till Luleå en sväng.
Väl hemma fanns det nykokt kaffe och en syster med sambo.
Nu, såhär på kvällskvisten, då det är kallt och mörkt - ska jag klä mig likt en julgran med reflexer och dylikt och ge mig ut.
Gnogjärn och pepparspray under luvan, jodå.

Imorgon är det en ny fullspäckad dag, på riktigt.
Åh, jag gillar det här planer..

Kommentarer
Postat av: hanna

men du britta, du är så välkommen så hem till mig! jag är ju arbetslös och gör inte särskilt mycket om dagarna så det är klart att du ska komma hit nån dag/kväll! :)

2011-09-07 @ 02:27:40
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: Anna

hej! vad händer för dig i höst? inge plugg alls? umeå saknar dig :) /Anna

2011-09-07 @ 13:12:51
URL: http://pannannan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!