Back to (b)Asics"

Sådärja!
En dålig mil är bättre än ingen mil alls.
Var ett bra tag sen jag sprang ett mil på löpband. Säkert ett halvår sen.
Har otroligt svårt med att hålla mig till långdistans eftersom jag älskar att höja hastigheten och då orkar jag inte med lika länge.
Om det bara skulle sändas handbollsmatcher, då är distansen ointressant, men lång.

Efter sisådär 8-9 månader är mina löparskor alldeles för utslitna.
Dämpningen är kass, omtaget är dåligt och ett hål pryder min vänstra sko.
Hade jag haft dem sisådär ett år hade jag köpt det, men nej, Nike var inte min grej.
Back to (b)Asics!

Hur jag har lyckas få till det där hålet är ett mysterium.
Knäskador, höfter som låser sig, en rygg som är sne och en fot som vrids in..
Hade jag varit en häst hade jag varit slaktad vid 15-års ålder.
Men min kropp är betydligt trevligare nu.
Knät är så mycket bättre än i våras och jag håller alla mina tummar att det förblir så.
Min rygg är däremot alldeles för svag och tappar hållningen efter bara några kilometer.
För ovanlighetens skull springer jag inte hos någon sjukgymnast utan jag klarar mig tillräckligt bra själv och måste bara ta mig liiite mer tid till träningen. För vilja har jag.

Blablabla..Tillbaka till skorna, jag har gjort mitt val:

ASICS - GT-2160

Stabil vinnare i årets test.

"Asics GT2160 höjdes till skyarna av samtliga testlöpare som gav toppbetyg på alla bedömingspunkter: dämpning, passform, löpkänsla och grepp på alla underlag som var suveränt (till och med på is)"

Källa: Marathon.se

Yey!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!