För att du är du.

Blir som korta och konstiga inlägg när jag bara kör via mobilen nuförtiden. Har sällan igång datorn överhuvudtaget. Med tanke på att jag är en surr-Maja som älskar att förklara, beskriva och spåra iväg - så känns det rätt platt, rätt "o-Britta" - nuförtiden.

Tänker iallafall pryda med lite bilder på världens finaste kille från en eftermiddag då gudmor fick agera barnvakt.

Jag fick testa laga mat samtidigt som man ska passa en hungrig och busig knodd - "neeemas problemas".. (kära föräldrar, ni gör det bra!).

Stunder som när vi lägger oss i sängen och ser på Pippi och Bamse toppar mina mys-listor. Gabriel kliar sig i ögonen konstant för att inte somna och jag kliar tillslut minst lika mycket.

Eller när jag står och sjunger "tvål, tvål, tvååål, tvål, tvål" i badrummet när vi tvättar händerna - och nästa gång är det han som tar samma ton.

Eller när jag får en snorig hejdåpuss.

Eller när vi "mmm"ar ikapp när vi äter köttbullar.

Eller när han matar mig med blåbärs yoghurt. En sked till gudmor - åtta till Gabriel.

Eller när han berättar en massa spännande saker med gnistrande ögon - och jag fattar nada.

Ni förstår poängen; jag älskar att umgås med den där pojken helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!