Jag reser mig igen.

Jisses vilket kaos av bilder det blev i förra inlägget. Älska mobilbloggning..

Nåååja!
Igår kväll invigde jag ena paret av mina nya Nike'isar. De stabilare skorna, eclipsen. Och JA stabila var de verkligen, vilket ledde till att jag kände mig rätt ostabil då jag inte är riktigt van. Ostabil och lång!

De var riktigt sköna och jag fick inget skavsår, pluspoäng på det!

Imorse infann jag mig på Steppis för att få ett styrkeschema. Utifrån min kassa(läs: i stort sett obefintliga) muskelmassa - har jag blivit beordrad att styrketräna 3 gånger i veckan och dra ner på löpningen. Well...

Jag var faktiskt på min första BIA-mätning förra veckan. Som sagt var muskelmassan inget att hurra för och det är den som är målet att förbättra. Jag är inget fan av styrketräning (suprise!) - men jag tror att jag kommer bli ganska triggad nu när jag kan få resultaten på papper.

På papper eller inte - resultatet är framförallt viktigt för min kropp. Med tanke på min arbetsställning på mitt nya jobb så är det extra viktigt. Men hey, muskler är i allmänhet bra, inte bara snyggt och utan hälsosamt. Speciellt med tanke på att jag ska ha denna kropp i måååånga år till och hittills har den inte varit allt för samarbetsvillig.

Hursomhelst, "Rom byggdes inte på en dag" - så lät upplägget när vi pratade om mina månader, flera månader, som kommer att krävas för att uppnå resultat och rädda min rygg, nacke och mina axlar. För att inte tala om att det kommer förbättra min löpning också!

Sådärja, nu vet ni det. Nu ska jag lyckas somna innan elva, wish me luck och sov så gott!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gillar verkligen biamätningarna då man på riktigt ser vad som händer iiiii kroppen, och inte bara utanpå! :)

2012-04-19 @ 06:25:46
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Ida

Lycka till!!



Själv älskar jag styrketräningen och att se hur kroppen formas och känns starkare för varje vecka =) Vill också gör BIA, för att kunna jämföra bakåt o framåt, borde som du säger ge en bra boost till motivationen...

2012-04-19 @ 22:19:22
URL: http://iandwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!