Nike Free 3.0 + Lunareclipse - it is

Hej måndag!
Helgen är förbi, jag är

Nu är det dags att komma tillbaka i gamla löparvanor.
Har en hel del att ta igen på träningsfronten efter mina härliga kur.
Framförallt så har jag en rygg som jag måste ta väl hand om med tanke på det nya jobbet. Sen är min (lilla) styrka i allmänhet helt väck just nu.
På torsdag får jag det på papper.

Anyway, nu ska jag ha nya skor. NU. Inte sen.
Jag har varit helt inne på att köpa Asics GT2170 från Stadium då de har 25% rabatt på sortimentet fram till idag - men nu i sista sekund när jag skulle skicka iväg en beställning fick jag en totalvändning, kikade in på sportamore och beställde två par Nike'isar.

Är sugen på barfotakänsla, men lite rädd när det är så lite dämpning.
Det där är en fråga som man kan surra om hur mycket som helst..
För att skaffa mig en egen bild av det hela så tog jag ett par med lite barfotakänsla "Nike Free 3.0" (inte riktigt så mycket barfota som ett par fivefingers) och så tog jag ett par stabilare löparskor "Nike Lunareclipse +2".

Så, nu kan jag successivt ge mig på barfotalöpning och känna om det är något för mig.
Samtidigt som långdistansen får den dämpningen som den kan behöva.

Klickklick!

Lättviktssko från Nike med överdel med meshkonstruktion som får skon att kännas som en del av huden. Off-center snörningen förbättrar ytterligare passformen tillsammans med komfortlästen. Sulan är skuren med en struktur som gör att foten arbetar precis som den vore barfota, men med förstärkta gummizoner i sulan där den slits som mest.
Detta är den lättaste och mest minimalistiska skon i Nike Free-familjen.

Om ni inte vill ha dessa skor att springa i har ni här de coolaste och snyggaste skorna att gå på stan i.

Lätt men ändå stabil löparsko från Nike med lunardämpning som gör den skön och följsam. Skon har fått en ny snörning som gör att den sluter om bra utan att ge något ojämnt fördelat tryck över foten. Lunareclipse+ 2 är lite lättare och har fåt en ännu bättre passform än sin föregångare. Ny hälkappa som sluter om ännu bättre om foten. Skon har dynamic support för att vara så stabil som möjligt utan att ta bort löp-upplevelsen. Dynamic support gör det möjligt för en mängd olika löpare att använda denna sko. Dynamic support är ett system anpassar sig efter varje löpares fotisättning och skorna passar på sätt till de som har ett neutralt steg, de som pronerar och även de som överpronerar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så himla snygga!!! Nu blir jag avis och också sugen på nya löparskor... Suck! Inte med i budgeten =S Hoppas dom sitter lika skönt på foten som de är snygga att titta på! =)

2012-04-09 @ 22:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!