Jag älskar Berlin!

Hej världen! Hej 2012!

Jag säger då det: nyårsafton ska man fira på utländsk mark!
Detta kommer bli en tradition och vi har redan börjat spåna i kommande nyår. Dublin?

Berlin var som förväntat: toppen!
En otroligt mysig stad med de trevligaste människorna, ja faktiskt: tyskarna är bland de trevligaste befolkningen jag stött på.
Hjälpsamma, glada, roliga och man känner sig ovanligt trygg dag som natt.

Vi har tagit dagarna som de kommit. Eftersom vi båda turistat i Berlin tidigare, skippade vi sevärdheterna och spenderade tiden mer på att umgås. Dricka kaffe och titta på folk, strosa runt på stan och bränna pengar, dricka drinkar och träffa folk, ligga trötta på hotellrummet och se på tysk tv, åka vilse med tunnelbanan (en riktig utmaning!), skrattat åt våran övertrötthet, åt alla roliga människor vi träffat och livet i sig - ätit, sovit, pratat och pratat. Ni vet!

Nyår skålade vi in på den stoooora klubben "Matrix", nyårsfina och glada var vi bland tyskar, italienare, svenskar (ex lulebor), fransmän, engelsmän osv.
Bubbel, ömma fötter och glittriga ögon. Åh.. Jag vill tillbaka!

Nu har jag varit i Boden i 10 dagar. Julen är bortstädad, arbetsdagarna flyter på och jag har varit(är) "efter-resan- förkyld", såklart.

Mer bilder kan jag bjuda på sen. Men jag säger bara: efter att ha bott i Barcelona, rest kors och tvärs på jorden och upplevt flera olika kulturer - så har Berlin som stad tilltalat mig mest. Jag är inte ensam om att tycka om denna stad, utan alla jag pratat med som varit där verkar mer än nöjda och vill åka dit igen.

Kanske dags att putsa tyskan ordentligt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!