Timell vs Tanten

Efter en mysig kväll ligger jag nu i min underbara säng och luktar körsbär. Kroppen är öm och ögonen trötta, jag njuter av lugnet och tystnaden.

Eller föressten, stryk det sista.

Min granne borrar och hamrar för fullt. Klockan är ett på natten och han leker Martin Timell...och jag som inte har vågat borra upp en krok i hallen i helgen då jag har jobbat kväll! (till typ nio!)

Jag är glad över att jag inte har hunnit somna och sedan blivit väckt, då hade jag nog bankat tillbaka. Min lillebror vet vad jag pratar om.

Jag är faktiskt glad över hans bankande när jag tänker efter..
Han får igen på lördag! Vi kan roa oss med gott samvete. "THUMBLER!!!"
Fast det blir ändå inte såhär sent..
Äh, hur gammal var jag nu igen? 80?

Alltså, jag är ju trots allt van att sova till gitarrspel, pianospel, hesa/gnälliga/mörka pojkröster som skrattar, sjunger och busar - så vafan, godnatt! (klockan 7 slår jag igång dammsugaren, radion och hamrar upp 73 postitlappar på väggen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!