Stora deppardagen

Att blogga via mobilen är inte helt enkelt, som jag har förstått det är jag inte den enda som bråkar med blogg.se-appen?

Jag som faktiskt har försökt slänga iväg 4 inlägg i helgen!
Ett recept, ett om mitt "nya" köksbord, ett om min middag med Emma och ett om lite nya prylar till lägenheten.
Som om det säger er något? Nä.

Hursomhelst, nu tog jag fram datorn, det händer inte allt för ofta.
Min älskade mac får vila ovanligt mycket nu förtiden!
Det är lite kvar av denna måndag och arbetshelgen tog slut idag klockan 12.
Enligt en brittisk forskare är den tredje måndagen i januari årets deppigaste dag.
Så idag är det den "stora deppardagen", grattis!
Den brittiska forskaren Cliff Arnall beror den sk. "Blue monday" på att julen är över, ett nytt år ligger framför våra fötter och räkningarna väller in samtidigt som jul/nyårsfirandet har satt sina spår på kontot.
Här kan du läsa hela artikeln på Aftonbladet.
Javisst, det är ett nytt år, men...jaha?
2011, 2012, 2025 - 1281379037... det är siffror!
Jag är nog samma Britta som jag var den 31 december 2011, en aning mindre uppklädd, mindre glittrig och nyktrare bara.
Javisst, jul och nyår satte absolut sina spår på kontot. Men det är ju ingen nyhet som slog mig just idag. Den bet lika mycket förra veckan.

Under 2011 hände det en hel del i mitt liv. Jag var väldigt, väldigt vilsen samtidigt som jag upptäckte mycket på vägen.
Jag var i Sri Lanka i 1,5 månad och upplevde båda fina och jobbiga saker.
Jag hade 10 helt underbara och välbehövda dagar i Portugal med min bästa vän.
Jag svek och jag blev sviken.
Jag hoppade av skolan.
Jag flyttade från Umeå.
Jag skaffade lägenhet i Boden.
Jag fick en tillsvidare-tjänst.
Jag for till Berlin över nyår.
Jag träffade nya människor.
Jag upplevde hjärtesorg, uppgivenhet, ilska, lycka, rädsla, glädje, pirr..
Jag funderade mycket kring vad jag vill, vad jag ska, vem jag vill vara, vem/vilka jag vill vara med, var jag vill bo - och jag funderar lika mycket på det idag.
Jag backade.
Jag chansade.

En del relationer förändrades, vissa till det negativa och vissa till det positiva. Exempelvis Madeleine som jag har varit bekant med tidigare - idag står hon mig nära och det känns som att vi alltid har umgåtts.
Lillebror flyttade till Uppsala för studier - jag var snabbt på plats och hälsade på.

Vad som kommer hända under 2012 vet jag inte.
Jag funderar kring olika studier, jobb, resor och drömmar.
Jag älskar att ha saker att se fram emot.
Såväl en resa till Italien som en tjejmiddag.

Hursomhelst, nu tappade jag tråden, tillbaka till "deppardagen".
Aftonbladet gav lite tips om hur man deppar mindre:

"

Se till att komma ut varje dag, mitt på dagen när det är som ljusast.

Hitta på något skoj! Det behöver inte vara dyrt. Exempelvis kan man ordna hemmaspa eller ha knytkalas med vänner. Det viktiga är att man unnar sig något.

Är du ensam? Ta kontakt med en gammal vän du inte pratat med på länge. Eller fundera över vad du själv tycker är roligt. Varför inte börja en kurs?

"
Jag har haft en bra deppar-dag, inte deppig direkt utan tvärtom.
11 km smärtfri och förvånadsvärt lätt löpning efter lite fynd på MIO.
Sen kom Susanne och Anne på middag, så himla mysigt att ses igen!
(men vi saknade vår fjärde musketör: Hanna)

Unna sig sa de va?
Nu ska jag sova gott, imorgon är jag ledig och av någon anledning är jag i säng tidigare än vad jag brukar vara när jag ska jobba?

Hoppas ni har haft en fin deppardag utan depp eller isåfall bara lite.
Och hörrni, det jag hatar att höra men älskar att säga: "det löser sig".

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!