Det tar sig.

Igår var det en rätt tung dag. Första delen av resan till centret var lugn, jag satt på en stor färja och lyssnade på Kent och tänkte "jag kanske inte är så rädd för vatten trots allt". Efter att ha kommit i land i Thong Sala på Koh Phagnan letade jag rätt på en taxi och begav mig med okända människor på en såndär "nära-döden-taxi-resa" - som verkar vanligt i Asien. När vi kom fram till hamnen i Had Riin började det spöregna. Så där stod jag med två italienare som inte förstod engelska som jag fick översätta engelskan till jääävligt dålig engelska, för att de skulle förstå. "rain - bad weather - no boat - wait for good weather - then boat". Och nej, de förstod ändå inte.

Då jag inte ville vänta hela dagen på bättre väder så försökte jag förhandla fram en taxi, men ingen ville köra. Sen försökte jag förhandla fram en båt med tak, det fanns inte. Så tillslut betalade vi extra för att få ge oss iväg, däremot så höll vi på att banga ur när vi såg båten vi skulle åka med.

Alltså.. Om det är dåligt väder på land, så måste det var 10 gånger värre till havs. Vågorna var stora, båten stod nästan upp och jag blev dyngsur. En av italienarna hade dödsångest och den andra skrek av skratt. Själv så vart jag helt ställd, så rädd att man bara slår av allt. De var förvånade över att jag var så avslappnad. Well.. Sen sov jag i 4-5 timmar och började gråta när jag insåg vart jag var och jag måste åka samma väg tillbaka.

Förutom att det regnade hela dagen, att båtresan tog kål på mig - så var jag väldigt kluven i vad jag ger mig in på. Jag hade en liten konsultation med min mentor om vad som komma skall - och kände bara: "vaaaarför lämnade jag mitt fina hotell på Koh Samui?!"

Nu idag skiner solen. Jag vaknade av en tupp som gick fram och tillbaka utan för mitt lilla radhus. Idag ska mitt ph-värde testas och förberedelserna för en 7,5 dags rening börjas.

Ligger nu i hängmattan och dricker världens godaste ingefärste. Är så otroligt lugn i kroppen, känns konstigt. Igår ville jag fara ut och springa, göra armhävningar i rummet. Idag.. Sola.

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!