Detox dag 1.

Game!

Igår fick jag tre timmar sol, sen kom molnen och sen regnet. Himla tur att det är helt underbara människor här, för vips så försvann timmarna i hängmattorna och det var dags för mitt pH-test och inledning av detoxen.

Vi är tre stycken som börjar reningen samtidigt och det är massvis som redan kämpar med den och vissa är inne på pre-detoxen och börjar imorgon. De som redan är inne på den ser så himla glada och avslappnade ut, men vissa ser trötta ut, vilket nog inte är helt ovanligt.

Igår åt jag min sista måltid som skulle bestå av sallad, vilket den i stort sett har gjort under predetoxen, förutom lördagen i Uppsala. Här finns det en restaurang med f a n a s t i s k mat. Tur att deras raw food-meny har underbara sallader: jag hittade en men nötter och fikon, låter som en Britta-sallad, eller hur "grannen"? Till efterrätt åt jag tre ört-piller. Mums!

Så idag vaknade jag av tuppen igår: klockan 5! Timmarna till klockan 6.30 blev en kamp mellan mig, tuppen och en hund som gick lös här utanför.

Klockan 7 var det dags för min första "clay-shake", dvs ler-shake. Den innehåller lera, vatten och krossad psyllium. Konsistensen var värre än smaken, men jag klarade det! Och tur är väl det, för jag har ca 30 stycken kvar.

Och nej, jag ska inte bara leva på lera. Utan även ört-piller, "lymph flush", "probiotic" och sedan buljong till middag. Avis?

Borde jag ha tagit den mindre extrema "raw food"-detoxen? Ja kanske, men den renar inte på samma sätt, inte alls.

Varför gör jag det här? Nyfikenhet, en utmaning och för att jag tror det är bra för kroppen.

Idag håller vi tummarna för sol!

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!