Pre-fas

Jag är inte längre i djungeln, jag vaknade imorse av ljudet från trafiken, inte från fotsteg utanför mitt fönster, inte heller från havets vågor.

I fredags klev jag av fastan. 7,5 dagar: 28 stycken ler-shakes, 221 örtpiller, 8 tarmsköljningar och 7 "lympf-shakes" och minst 30 liter vatten har mättat min mage under dessa dagar. Jag klarade det utan problem och hade turen att må bra hela tiden. Välmåendet beror på solen, ljuset, miljön och de underbara människorna som har funnits kring mig.

Jag kommer gå närmare in på det som har varit, men att skriva en novell via mobilen är både tidskrävande och frustrerande. Nu ska jag istället lägga tiden på att njuta av mitt sista dygn i Thailand, i solen, i värmen, i lugnet. Okej, lugnet var att ta i - just nu befinner jag mig i Koh Samui, ett turistparadis med allt vad det innebär.

Men jag njuter ändå av min egentid. Jag gör som jag vill, när jag vill och jag behöver inte prata med någon. Ibland är det så himla skönt att bara vara.

Jag är fortfarande i en "pre-detox"-fas. Rättare sagt "pre-fast"-fas. Jag har än så länge inte vågat äta mer än frukt (+en sallad) - men vad gör det när man är i fruktparadiset? Jag måste medge att det måste vara betydligt lättare att genomföra en detox här än i Sverige. För att inte tala om en fasta! Men jag har fått flera tips på hur jag kan genomföra en detox senare, får nog bli en efter sommaren - den har ju en tendens att bjuda på det mesta.

Dagens frukost såg väl rätt okej ut? Färska frukter på yogamattan på takterassen.

Nu ska jag och mina fötter vila. Är heeelt färdig efter en promenad - som egentligen skulle vara en promenad till en taxi, men det slutade med att jag strosade på i 5 timmar i turistdimman och glömde helt bort tiden. Vips var det mörkt och jag insåg att jag får ta min lilla taxitripp imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!