Hett tips

Idag kom suget- jag vill utomlands.
Länge sen jag var det, sist var England i augusti/september.
Nu vill jag åka till sol, bad och paraply-drinkar.

En sista minuten i maj vore ju toppen, eftersom jag jobbar hela sommaren..
..för annars blir det svårt att ta ledigt om USA-resan blir av i höst!
Men jag får nöja mig med min gbg-tripp till Stina, hon står högst upp på listan!
Eller vad säger du Stina? Lite sol?

Har suttit och plågat mig själv med bilder från när jag o Mirja var i Indien..



Kan iallafall ge er ett hett tips: besök Indien.
Ojoj, ett sånt underbart ställe!
Vi var däremot bara i Goa, och hann inte ens med hela det på våra ca 15-16 dagar.
  • Snälla människor,  de är inte påflugna och jobbiga. Absolut inte, utan de är mer tillbakadragna men alltid glada och trevliga. Och otroligt vackra, speciellt de mörka barnen och kvinnorna i sina färg-glada saris.
  • Maten är kanon-god! Chicken-korma på burk? Visst, men inte när du har ätit den på "riktigt". Och man kan ibland välja hur stark mat man vill ha. Jag och Mirja valde en gång typ "lite starkt" och nog var det mer än tillräckligt!
  • Miljön är otroligt vacker i Goa. Otroliga stränder med palmer, blommor och växter. Vi besökte en djungel där det växte mango, ananas, banan osv. Vi besökte även  moskér och kyrkor.
  • Det är billigt, sjukt billigt. Smycken, sjalar, mat, alkohol, taxi På hippie-marknaden fanns det även hemslöjd från bla. Norge! Ett exempel på hur billigt det är var när jag och Mirja bad våran taxichaufför(vi hade samma hela tiden) om att åka till en öde-strand. Vilket han gjorde och där glassade vi på medans han väntade. Sen på kvällen for vi hem och han tog kanske 150 kr för hela dagen!
  • Dock, kan jag säga att jag inte har stött på någon bartender i Goa som inte blandade äckligt starka drinkar som omöjliga att få ner. Så Bacardi Breezer i all ära.
Det där var ju inte meningen att det skulle bli så ett sånt långt inlägg.
Nu blev jag ju ännu mer sugen på att åka utomlands, och helst till Indien.
Jag lovar att jag kommer besöka landet igen, flera gånger.
Jag är såld!

Kommentarer
Postat av: Anonym

sommar sommar och sol :P

Need to talk abouuuut the gbg tripp :P:P:P fun fun fun

2008-04-16 @ 02:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!