Studentklänningar

Nu börjar det bli student-tider, maj närmar sig och vips är det juni!
Jag är avundsjuk, hade gärna tagit studenten igen, det var lyckorus hela dagen.


Jag hade denna söta klänning från Rules by Mary. Tyvärr syns inte detaljerna.

Jag har hittat massor med fina student/sommar-klänningar. En studentklänning behöver inte vara vit. Färg och mönster, gärna blommor, funkar ju också. Men jag förknippar vitt med studenten, så jag har i stort sett inriktat mig på det. Bestämde mig för att 3 under 500 kr & 3 över 500 kr, svårt, det finns så många!

 

Stilren med "gömda" fickor, passar nog perfekt att knyta ett band med rosett under bröstet.
Finns på www.ellos.se



399:-
Ett kap från Rules by Mary. En "modern-hippie"-modell med snygga axelband
och broderat ovanför brösten. Snyggt med fickorna!
Säljs bl.a. på www.stellakei.com


399:-
Favorit i repris! Skjortklänning med resår i kjolslutet, lite ballongkjol-aktig.
Som sagt, en favorit.
Finns på www.ellos.se




899:-
En snygg blommig blåsa, från Twist and tango. Föll pladask för mönstret (lila!)
Smart att man kan knyta den på olika sätt.
Säljs bla. på MQ och www.sidandsally.com

 

1399:-
Min favorit, fint diskret mönster med en liten kaxig detalj vid brösten.
En riktig söt bakelse och ryggen slår allt!
Finns på www.branten.com


ca 1900:-
En drömklänning från Carson Dress, dock kollektionen 2007.
Så den kan vara svår att få tag i.
Carson dress säljs bla på www.dvf.com


Och det här var bara en bråkdel av alla pärlor som finns!


Kommentarer
Postat av: anna j

grymt fina student/sommar klänningar britta :) jag är evigt på jakt, men verkar inte hitta någon..

2008-04-24 @ 16:56:59
URL: http://pannannan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!