Kasslersallad

Här kommer det superenkla receptet på en kanongod sallad.
Man kan variera och sätta i lite allt möjligt.

Jag använder:
- Kassler (helst varmrökt)
- Rödlök (1-2)
- Gurka (1)
- Tomat (4)
- Isbergssallad (½)
- Pasta (efter känsla)
- Fetaost (1 förpackning)
- Lätt creme fraiche vitlök (1)
- Ciabatta mörk

Sedan är det bara att skära tärningar av kassler,
skära gurkan, tomaten och salladen.
Strimla löken.
Koka pasta och låta den svalna.
Sedan blanda kassler, grönsaker och pastan.
Hälla över lite fetost och en klick creme fraiche.
(jag gillar att blanda allt så det blir en "kladdig" sallad)
Det är gott med en färsk mörk ciabatta till,
speciellt med lite av vitlöks-creme fraichen på!


Hur mycket man använder av allt är helt upp till var och en.
I parentes står det hur mycket jag använder och tro mig,
detta räcker till en hel del portioner, vilket är tur för den är så himla god!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!