Telia eller Comhem?

Inatt när jag skulle somna slog tanken mig: "Internet?!"

De nuvarande hyresgästerna i min lägenhet kör på Telia.
Tydligen finns det indraget Telias fibernät i huset så.
50/8-100/10 för 339:-
50/50-100/100 för 599:- och så snabbt kräver jag inte åt båda hållen.

Men det finns även tillgång till Comhem.
Fast där tar det emot lite.. jag har som sett Comhems brister, och har mött så otroligt missnöjda, besvikna och arga kunder i 9/10 samtal.
Det är nog likadant hos Telia, det finns alltid missnöjda kunder.
Men Comhem låg etta i år med mest missnöjda kunder.
"Och tv- och telefonidistributören Comhem har klamrat sig fast i toppen av bolag med mest missnöjda kunder i sitt segment."

Jag googlade på "Telia missnöjda kunder" och "Comhem missnöjda kunder" - Comhem hade betydligt värre och mer kritik och statistik.
Men jag kan lika gärna få massor med problem med Telia..sånt vet man aldrig.

Comhems 100mbt ligger på 99:- de 3 första månaderna, sedan 399:-.
Comhems bindningstid är 12 månader.
Och jag hittar inte Telias fibernäts bindningstid?

Hos Telia ingår ett komplett säkerhetsprogram.
Hos Comhem ligger det på 0 kr de första 6 månader och sen 39 kr i månaden.

Tydligen kunde jag få internet samma dag jag beställde om jag tog fibernät.
Hos Comhem brukar det vara ca 1 veckas leveranstid.
..men hur kan Telias börja fungera på en gång?
"Bredbandswebben kommer du åt genom att ansluta din dator till nätverksuttaget i din bostad."
..men är det bara min dator jag kan surfa på då?

"Om du har flera datorer hemma kan de dela på ditt bredband med hjälp av en router."
Och routern är så klart inte gratis, utan de första 3 månaderna är konstnadsfria, sedan 29 kr i månaden.
Comhems router kostar 1 kr.

Men det tar som ändå ut sig eftersom Comhems säkerhetspaket kostar och Telias är gratis.
Hänger ni med?
För det gör inte jag.

Nu väntar jag på mitt andra samtal från Telia idag.
Jag har en hel del frågor som dyker upp eftersom.

Någon som har tips? Eller kan göra det liiite lättare för mig på något sätt?


Kommentarer
Postat av: e

MOBILT !

2010-01-08 @ 12:43:38
Postat av: Britta

Det blir ett senare projekt isf.

Är inte det rätt segt och man kan väl inte surfa hur mkt man vill?

Iof finns det ju flera. Men max är väl 10Gb?

2010-01-08 @ 13:34:01
URL: http://sixth.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Det finns ju olika Telia bredband, ur olika uttag, eller? T.ex från telefonuttaget.

Vi köpte en router till fast pris, mellan 400-800 kr, vi betalar inte en krona i månaden. Routern kan du ju ta med dig då du flyttar och den håller i evigheter.

2010-01-14 @ 01:02:42
URL: http://malinnordberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

kolla om du har tillgång till studentnätet via din lägenhet, det kan bli mycket billigare!

2010-01-14 @ 13:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!